Toimitusehdot

 

SUOSTUMUS HENKILÖTIETOJEN KÄSITTELYYN

Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä.
 

TOIMITUSEHDOT LYHYESTI

1. Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

2. Varastossa olevat tuotteet lähetetään 1 - 3 arkipäivässä, näin yleinen toimitusaika on 3 - 5 arkipäivää riippuen toimitusosoitteesta. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

3. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tai viallinen tuote, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä Sahkopari.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun. Ota yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi.

4. Sahkopari.fi ei vastaa siitä, jos tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Sahkopari.fi vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Sahkopari.fi -verkkokaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

Huomioitavaa:

  • Emme toimita tuotteita ulkomaille emmekä Ahvenanmaalle.
  • Jos tuotteella on takuu, tuotteen takuuaika on mainittu verkkokaupassamme.
  • Asiakkaan tulee säilyttää ostokuitti tai laskukopio takuuta ja virhevastuuta varten.
  • Saatamme joutua rajoittamaan tuotteiden myyntiä esimerkiksi huonon saatavuuden takia.
  • Sahkopari.fi varaa oikeuden valikoida asiakkaansa.

 

TARKEMMAT TOIMITUSEHDOT
 

1. Toimitusaika

Varastossa olevat tuotteet lähetetään 1 - 3 arkipäivässä, näin yleinen toimitusaika on 3 - 5 arkipäivää. Lopulliseen toimitusaikaan vaikuttaa kuljetusyhtiön jakoaika sekä paikkakunta, johon tilaus toimitetaan. Jos tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle mahdollusimman nopeasti. Mikäli tuotteella on normaalista poikkeava toimitusaika, ilmoitamme siitä tuotekortilla tilauksen yhteydessä.

Saatavuusongelmien tai poikkeustilanteiden vuoksi joidenkin tuotteiden toimitus voi viivästyä. Huomioi myös ennakkotilauksena myytävien tuotteiden pitkä toimitusaika. Olemme asiakkaisiin yhteydessä mahdollisimman pian sähköpostitse tai puhelimitse, mikäli havaitsemme toimitusajan kestävän normaalia pidempään.


2. Toimitustavat

Verkkokaupan toimitusvaihtoehdot riippuvat ostamastasi tuotteesta. Kun ostat useita tuotteita - on mahdollista, että tuotteet tulevat eri lähetyksissä. Jos esimerkiksi tilaat puhelimen ja television, on mahdollista, että saat ne eri toimituksissa.

Isokokoisille / erikoispainaville tuotteille, joita meillä on varastossa vain yksi kappale tarjoamme ainoastaan noudon myymälästä (Pieksämäki tai Varkaus), ison rahdin tai toimituksen asennuksineen omalla alueellaamme postinumeron mukaan.

Emme toimita tuotteita ulkomaille, emmekä Ahvenanmaalle.

 

- Nouto Postin pakettiautomaatista 6,90 €

Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi heti ilmoituksen saatuasi.

Tiheä myymäläverkosto ja myymälöiden pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa läheltä silloin kun itselle parhaiten sopii. Sovellus etsii toimitusosoitetta lähinnä olevat lähikaupat, joista voit valita mieluisimman noutopisteeksesi. Kun paketti on noudettavissa määräasemalta, saatte siitä ilmoituksen tekstiviestinä.

- Nouto Postin tai Matkahuollon noutopisteeltä 12,90 €

Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja voit noutaa lähetyksesi heti saapumispäivänä.

- Kotiinkuljetus sovitusti 19,90 €

Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostilla paketin saapumisesta ja paketti tuodaan sinulle kotiovelle asti.

- Isokokoinen toimitus Matkahuollon noutopisteelle 39,00 €

Paketin nouto Matkahuollon noutopisteeltä. Saat ilmoituksen, kun paketti on noudettavissa. 

- Isokokoinen Matkahuollon toimitus kotiovellesi 49,00 €

Matkahuolto tuo paketin asiakkaan kotiovelle. Toimitusajankohta sovitaan asiakkaan kanssa.

- Iso Rahti 89,00 €

Isokokoisille tai erikoispainaville tuotteille määritelty kotiinkuljetus.

- Nouto suoraan myymälästä 0 €

Ilmoitamme sinulle, kun tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa. Voit noutaa tuotteet Pieksämäen tai Varkauden myymälästä.

- Pientoimituslisä 5,00 €

Alle 30 euron tilauksille lisäämme aina pientoimituslisän +5,00 €.

 

3. Hinnat ja tuotetiedot

Kaikki tuotteet myydään sellaisina kuin ne ovat. Tuotetiedot ja hinnat ovat näkyvillä verkkokaupassa. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä kuljetuskustannuksia vaan ne määräytyvät valitun toimitustavan mukaan. Sahkopari.fi:lla on oikeus muuttaa hintoja sekä pidättää oikeuden tuotteiden loppumiseen. Mikäli kauppa peruuntuu toimitusvaikeuksien takia, myyjän vastuu rajoittuu kaupan peruuntumiseen ja purkamiseen.

Huomioithan, että hinnat ja tarjoukset voivat vaihdella myymälöittäin sekä verkkokaupassa.

Selvissä tuote- ja hintavirhetapauksissa Sahkopari.fi voi vedota erehdykseen, jos kyseessä on ollut niin ilmeinen virhe, että asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää virheen olemassaolo. Sahkopari.fi ei ole vastuussa kolmannen osapuolen jakamista virheellisistä tiedoista.

Alle 30€ tilauksiin lisäämme pientoimituslisän 5 €. Tämä lisätään tilauksen loppusummaan kassalla.

 

4. Maksutavat

Tuotteet sekä niiden postikulut maksetaan aina tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken sekä luottokortit.

 

Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki / Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia!

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Klarna lasku: Saat laskun sähköpostiisi. Sinulla on 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskutuslisä 3,60 euroa.

Osamaksu - Klarna tili: Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.

Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9 € tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.

Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: www.klarna.com/fi/ehdot

Klarna Checkout

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä. Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan. 

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu

Klarna lasku - 14 päivää maksuaikaa

Täysi-ikäiset asiakkaat voivat tilata tuotteet laskulla. Saat paketin mukana laskun, jossa on 14 päivää korotonta maksuaikaa.

Et voi tilata tuotteita laskuun silloin, kun tilaat tuotteet jollekin toiselle tai olet muutoin antanut toimitusosoitteeksi jonkun muun kuin väestörekisterissä olevan osoitteesi.

Kun valitset laskun maksutavaksesi, tarkistamme luotto- ja osoitetietosi.

Lue lisää laskulla maksusta klikkaamalla tästä

Osamaksu - Klarna tili

Voit maksaa tilauksesi osissa käyttämällä Klarnan osamaksu maksutapaa. Klarnan osamaksulla maksaessasi Klarna Oy avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti.

Voit lyhentää tilin loppusummaa itse valitsemissasi kuukausierissä, kuitenkin vähintään joko 9€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi. Voit aina halutessasi maksaa laskun loppusumman myös kerralla pois.

Kaikki Klarnan osamaksulla maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle, myös silloin kun maksat Klarnan osamaksulla muissa verkkokaupoissa asioidessasi. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.

Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään ostoskorissa henkilötunnuksesi, väestörekisteriin ilmoittamasi osoite ja tiedot vuosituloistasi. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. Ensimmäisen kerran Klarnan osamaksulla maksaessasi sinulle lähetetään postitse tilisopimus, joka sinun tulee allekirjoittaa ja lähettää Klarna Oy:lle.

Muista lukea huolellisesti Klarnan osamaksun tiliehdot osoitteessa: www.klarna.com/fi/ehdot

Laskuihin liittyviin kysymyksiin saat vastauksia nyt myös käyttämällä Klarnan sähköistä asiakaspalvelulomaketta osoitteessa  www.klarna.com

Lue lisää osamaksulla maksusta klikkaamalla tästä

 

4. Palautusoikeus

Tuotteilla on täysi Suomen kuluttajasuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Jos haluat perua tai palauttaa tekemäsi tilauksen, ota aina ensin yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi.

Asiakaspalvelusta saat palautusta varten sopimustunnuksen, ohjeet sekä tarvittavan palautuslomakkeen. Palautusoikeus on 14 päivää tilaamasi tuotteen vastaanottamisesta. Tavara on palautettava myyjän osoittamalla tavalla kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun teit peruuttamis/palautusilmoituksen.

Asiakas vastaa aina itse palautuksesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuskustannukset ovat samat kuin alkuperäiset toimituskulut (esim. 6,90 € toimitus postin pakettiautomaattiin tai 49 € matkahuollon toimitus kotiin) ja ne vähennetään palautettavasta summasta tuotteen palautuksen yhteydessä.

Palautuskustannukset katetaan toimitusmaksulla, eikä erillistä palautusmaksua veloiteta.

Mikäli alkuperäinen toimitus on ollut kampanjan myötä ilmainen, palautuksesta vähennetään todelliset toimituskulut.

 

Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita tai palveluja:

Pidätämme palautusoikeuden tuotteilta, joita ei terveydellisistä tai hygieniasyistä voida palauttaa ja pakkaus on avattu tai sinetti rikottu.

Pidätämme palautusoikeuden myös tavaralta, joka valmistetaan tai muunnellaan kuluttajan yksilöllisiä vaatimuksia ja tarpeita vastaavaksi.

Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteita, tuoteryhmiä tai palveluita:

  • Sähköisiä palveluja, joiden toimitus on jo aloitettu, esim. liittymää tai maksukanavakorttia
  • Tietokoneiden käyttöjärjestelmien asentaminen päättää palautusoikeuden
  • Toivomuksiesi mukaan tilattua ja valmistettua tai erikseen muunneltua tuotetta
  • Tavaraa, jollaista ei voida palauttaa myytäväksi, esim. mustepatruunat ja blister-pakatut tuotteet
  • Hygieniatuotteita, kuten: partakoneet, hiustenhoitolaitteet, ilmanpuhdistimet, ladyshaverit, kuumemittarit, nappikuulokkeet sekä hyvinvointilaitteet kuten erilaiset hierontalaitteet
  • Sinetöityä ohjelmistoa, peliä tai elokuvaa, joka on avattu. Sinetöitynä toimitetun tuotteen sinetin pitää olla ehjä.
  • Kuljetusta, toimitusta, palveluita sekä asennuksia.

Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja muuttumaton ja se tulee palauttaa huolellisesti pakattuna. Palautuksen tulee sisältää alkuperäinen tuotepakkaus ehjänä, sen kaikki alkuperäispakkaukseen kuuluneet osat, materiaalit sekä dokumentit. Tuotteen kulumisesta tai pakkauksen puutteista voi koitua arvonalennus. Palauttaessasi tuotteen ohjeiden mukaisesti, hyvitämme takaisin ostoksen täyden hinnan, poislukien toimituskulut sekä palautuskulut, mahdollisen pientoimituslisän sekä mahdollisesta arvonalenemisesta koituneet kulut. Hyvitys maksetaan ostoksienne mukaisella maksutavalla.

Paketin noutamatta jättäminen ei peruuta kauppaa. Jos paketti palautuu meille noutamattomana tai ilman palautusilmoitusta, veloitamme käsittelykuluja 19,90€. Sama pätee myös "Nouto Pieksämäen varastolta" - toimitustapaa. Jos tilausta ei noudeta 7 arkipäivän kuluessa, tilaus perutaan ja veloitamme käsittelykuluja 19,90€.

Tuotteiden vaihto ja palautus myymälässämme Pieksämäellä ja Varkaudessa on ilmaista. Alkuperäisen tilauksen toimituskuluja emme kuitenkaan palauta.

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, tulee alkuperäinen tuote palauttaa käyttämättömänä, muuttumattomana ja huolellisesti pakattuna Postin tai Matkahuollon kautta. Tuotevaihdot voi tehdä myös ilmaiseksi myymälässämme Pieksämäellä tai Varkaudessa. Uusi tuote tilataan verkkokaupan kautta aina uutena tilauksena.

Muistathan aina olla ensin yhteydessä verkkokauppamme asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi. Saat sähköpostitse ohjeet, palautustunnuksen sekä tarvittavan palautuslomakkeen. Hyvityksen palautetuista tuotteista maksamme, kun lähetys saapuu meille perille.

 

Sama palautusoikeus koskee vioittuneita tuotteita tai mikäli olette saaneet muuten virheellisen toimituksen. Toimituskuluja ei tällöin tarvitse maksaa. Virhe ja reklamaatiotilanteissa olethan aina ensin yhteydessä: asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi.

 

Voit palauttaa lähetyksesi Postin palvelupisteen tai Matkahuollon kautta.

 

Palauta tuotteet tarvittavien tietojen kanssa sekä asiakaspalvelusta saamiasi ohjeita noudattaen osoitteeseen:

 

Sähköpari Oy

Kaaritie 12

76150 Pieksämäki

 

Säästäthän Postin / Matkahuollon antaman lähetystunnuksen siihen asti kunnes palautuksesi on hyvitetty. 

 

5. Reklamaatiot

Jos asikas saa kuljetuksessa vaurioituneen tuotteen, tulee siitä välittömästi reklamoida kuljetusyhtiölle sekä ottaa yhteyttä Sahkopari.fi:n asiakaspalveluun: asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi.

Kaikki tilaukseen tai toimitukseen liittyvät reklamaatiot pyydämme lähettämään mahdollisimman pian, kuitenkin seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta tai tehtyäsi meille reklamaatio-ilmoituksen. Lähetä reklamaatioilmoitukset osoitteeseen: asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi.

 

 

6. Tilauksen peruminen

Sitova kauppa astuu voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen ja saanut tilausvahvistuksen. Asiakas voi peruuttaa tilauksensa, jos toimitus ei ole tapahtunut luvatussa ja kohtuullisessa ajassa. Tilauksen perumisesta tulee ilmoittaa osoitteeseen asiakaspalvelu(a)sahkopari.fi. lmoitamme asiakkaillemme sähköpostilla tai puhelimitse, jos toimitusaika eroaa normaalista. Myös Sahkopari.fi pidättää oikeuden tilauksen perumiseen ja palauttaa rahat asiakkaan tilille.

 

7. Yhteystiedot

Sähköpari Oy
Kaaritie 12
76150 Pieksämäki

asikaspalvelu(a)sahkopari.fi